Ukradený salát


Základem mého „ukradeného“ salátu je čekanka. Na talíři v restauraci byla původně červená i bílá, já jsem sehnala jenom bílou, takže kopie byla jenom slabým odvarem. Nakrájenou omytou čekanku, která má být do zpracování v tmavém prostředí, protože jinak hořkne, jsem dala do misky a přidala tenké plátky jablek i se slupkou a kousky nakrájené nivy. Obojí jsem promíchala a zalila směsí oslazené a osolené vody s vinným octem, spíš sladší než kyselejší. Všechno jsem promíchala a bylo hotovo. Čekanka prý nemá mnoho vitamínů, ale má prý schopnost čistit organismus od cholesterolu, obsahuje vlákninu a vůbec prospívá celému člověku.

Původní salát v restauraci obsahoval samozřejmě jiné složení. Kromě puků červené i bílé barvy ještě nakrájená jablka, kousky jahody, kousky nivy, podobnou zálivku a navrchu pak krásný grilovaný steak z kuřecího stehna, jehož chuť se sice napodobit dá, ale tu už znám. Čekanka s ovocem povýšila salát někam mimo moje chápání, takže od té doby už mě steaky nezajímají. Ať si kdo chce, co chce, říká, že se nemá ovoce se zeleninou míchat, zkuste to!

Prohledat tento blog