Dýňová polévka a salát s pečenou dýní

Vaříme z těchto surovin: vydlabaná dužina z dýně, malá cuketa, cibule, rajče, římský nebo jiný salát, sůl, olej, hlíva ústřičná, trochu medu, hořčice.

Hlívu jsem pokrájela na kousky, třetinu dala do hrnce na polévku a zbytek do pekáčku s pár kapkami oleje. Podobně jsem to udělala s dužinou z dýně bez semínek. Nakrájela jsem na kousky cibuli a cuketu a přidala do pekáčku. Zeleninu jsem osolila, pekáček dala do trouby asi na 20 minut na 150 stupňů, do hrnce nalila vodu, přidala zeleninový bujón a nechala povařit. Když byla uvařená dýně měkká, vzala jsem ponorný mixér a rozmixovala polévku na řídký krém. Nyní vařím dosti dietně, takže žádné jiné dochucování. Ochutnala jsem tak, jak byla a nic mi tam už nechybělo.

Pomalu byla měkká i zelenina v troubě, tak jsem ji vyndala ven. Do mísy jsem dala lžíci oleje, lžičku medu a lžíci hořčice a rozetřela metličkou. Na to přišel natrhaný salát, nakrájené větší rajčátko a pak upečená zelenina s hlívou. Všechno jsem promíchala v míse a taky mi nic nechybělo, tak jsem salát nazdobila do misky lístky máty.



Prohledat tento blog