Dietní krémové polévky

Možná znáte dietu založenou na konzumaci „tukožroutské“ polévky. Tu jsem taky vyzkoušela, ale vývar z řapíkatého celeru, zelí a rajčat mi hrozně nechutnal. Přesto jsem přemýšlela, jak to vylepšit, aby to nevadilo a mohla jsem to jíst. Díky experimentům jsem přišla na řešení, které se dá. Přidala jsem bylinky, zeleninový bujón a sůl a pak to všechno umixovala.   

Polévka zasytí a odvodňuje. Tu dietu sice nedodržuji, ale inspirovalo mě to vymyslet podobným způsobem další polévky, které mi slouží při dodržování odlehčeného jídelníčku.       

Podobně vznikly další krémy, kam si dávám potraviny podle toho, co chci zrovna dodat do těla. A když nechci nic, udělám klidně krém z jednoho druhu zeleniny a koření, rozmixuji a už si mohu pochutnávat.

Rybí– na troše oleje osmahnu cibulku, rybí vnitřnosti, více zeleniny, přidám koření, vodu a vařím doměkka. Do rybí polévky se hodí sůl, pepř a muškátový květ.
Drůbeží– uvařím drůbeží maso a kosti, cibuli, zeleninu, sůl, pepř, uvařené maso i zeleninu vyndám, pokrájím a vrátím. Poté všechno rozmixuji, popřípadě ještě dochutím.
Květákový– uvaří se růžičky květáku, kousek mrkve, sůl, bujón, pak se vše rozmixuje, přidá se muškátový květ a rozklepne vejce, které se rozmíchá vidličkou.
Brokolicový – udělá se podobně jako květákový, na závěr se však přilije trochu smetany.
Kapustový – z růžičkových kapustiček, podobně jako z brokolice, je to luxusní chuť.
Zelený krém– uvařím zelené listy salátu, kousek kedlubny, listy špenátu a řapíkatý celer. Přidá se bujón, koření, sůl. Když se všechno povaří doměkka, rozmixuje se.
Dýňový s hlívou ústřičnou – povaří se kousky dýně, hlívy, přidá se bujón, sůl, pepř, popřípadě jiné koření. Na závěr se všechno rozmixuje.


Krémy se dají nekonečně podle chuti vymýšlet a kdo nechce úplně dietní polévku, může na závěr ozvláštnit například sýrovým toustem, osmaženou houstičkou, uvařenými těstovinami, nebo krátce před dovařením zahustit vločkami, pohankou nebo krupkami.

Prohledat tento blog