7. - Dobrá rada nad zlato

Na každém kurzu je pozitivní, že si člověk něco zapamatuje a někdy taky něco uvede do praxe. Skoro na všech motivačních kurzech o hubnutí říkají, že se člověk má na jídlo soustředit, že přitom nemá dělat nic jiného a myslet na to, co jí. Má jíst pomalu a promyšleně, pěkně si to vyskládat na jiné místo, hlavně ne na pracovní stůl a užít si to pomalu, aby si mozek uvědomil, že jí.

Je to správné, fakt. Jíst na pracovním stole může jenom čuně. Ale na hubnutí to vliv nemá. Mám osobní zkušenost, že mi shazování šlo stejně, když jsem se nacpala připraveným jídlem na pracovním stole s papíry i když jsem si to vzala do kuchyně na jídelní stůl.

Mnohem více na mě zapůsobilo, když se mě kamarád jednou při obědě zeptal, proč si dávám do pusy tak velká sousta, že mám boule jako sysel. Dělala jsem to předtím celou dobu a nikdo mi to neřekl, až on. Od té doby si na to někdy vzpomenu a naučila jsem se dávat do pusy menší kousky. Jídlo mi vydrží déle a dokonce sním méně.

Vždycky říkám, že „informace přijímáme, když je potřebujeme, jinak je nevnímáme“. Podle mojí zkušenosti si je nevezmeme od všech. Například já odmala dceři říkala různé věci o bylinkách a samoléčení. Neslyšela to. Pak jí to řekl někdo jiný a zdálo se jí, že objevila Ameriku. Radit nemá cenu. Člověk si musí rady najít sám.

Motto na tento týden: Až to budeš potřebovat, dobré rady se vybaví!                                                                        

Ještě zapsat váhu: _______________

Úkoly:
Všechno vážit, měřit, zapisovat, počítat.

Vyzkoušet některý recept.


Prohledat tento blog