Návody na samoléčení, které raději nezkoušejte

Ze zkušeností svých předků jsem zdědila několik zázračných receptů, které se dají využít při úraze nebo bolesti. Jsou to zaručeně přírodní metody. Některé mi předal dědeček, některé babičky a prababička. Jedna rada je lepší než druhá. Bohužel jsem pro nedostatek potřebných zranění nestihla všechny vyzkoušet. Taky mám deficit potřebných ingrediencí, které by se někdy vysloveně hodily.

Například když si koupím nové boty, většinou si hned uženu puchýř. Na ty prý zaručeně, podle dědečka, zabírá pavučina, ale hledejte pořádnou pavučinu! Ve městě už asi nejsou výkonní pavouci a lítat s puchýřem po lese je celkem nereálné. Takže musím trpět. Na odřenou patu se mi v lodičkách osvědčilo podložit patu na pár dní kapesníkem. Tím se puchýř zvedne, pata u boty roztáhne a pak je obvykle problém natrvalo vyřešen.

Babička měla výborný prostředek na opařeniny. Sama byla opařená každou chvíli, protože od žehličky a od plotny je ožehnutí cobydup. Já se snažím preventivně nežehlit a pro jistotu ani moc nevařit, ale když vařím, používám chňapku. Babička si popáleniny mazala lihem. Vodku měla obyčejně po ruce, mívala jí připravenou ve špajzu a polila to. S rozvojem vědy jsem její recept vylepšila. Ránu zaliji studenou vodou a vodku použiji vnitřně. Docela to zabírá, ovšem pro děti je to nevhodné.

Úplný majstrštyk mi předala prababička. Podobné léčila podobným, podobně jako homeopatie. Podle jejího receptu na bolest totiž zaručeně zabrala ještě větší bolest. Při bolesti zubů poradila vložit do ucha stroužek česneku. Když na mě jednou přišla krušná chvilka, rozkrojila jsem stroužek, vrazila ho do ucha a čekala zázrak. Za chvíli už mě nebolely jenom zuby, ale půlka hlavy. Ke všemu jsem do rána na ucho neslyšela a česnek nechtěl ven. Nezbylo, než navštívit URL, kde po vyšetření pan doktor sevřel ruce, na znamení toho, že jsem se úplně zbláznila, pak mi dal kapičky a při následné kontrole ještě došlo na vyšetření sluchu.
Když bylo vše zažehnáno, potvrdil, že moje léčba byla správná, zeptal se: „Máte děti?“
„Ano, dceru.“

„Tak jí nezapomeňte taky strčit česnek do ucha, to zaručeně zabere!“ A obrátil oči v sloup.

Prohledat tento blog