Dýňová omáčka s koprem

Na dýňovou omáčku mám chuť docela dlouho. Je poměrně rychlá, dobrá, splňuje kritéria pro zdravou výživu a navíc ji vařím obvykle jen na podzim. Při hubnutí je na to výborná doba, jenomže vlastní výpěstek nemám a v zelenině neví, co by za kus dýně chtěli. U nás aspoń prodávají na váhu a to za skoro 70 Kč kilogram a to mi připadá moc. Takže když jsem potkala v jednom řetězci dýně za 20 Kč kus, nebylo co řešit.

U dýně je největší oříšek ji oloupat, mívá pěkně tvrdou slupku. Ostatní už je pak hračka. Pak stačí do omáčky nakrájet cibulku, dýni nastrouhat a jenom házet do hrnce.

Omáčka má základ z oleje a cibule, která se chvíli podusí do zlatova. Pak se přidá nastrouhaná dýně  nebo její část – podle velikosti a sůl. Podlije se vodou a dusí doměkka. Když se mi dýně rozdusila, přidala jsem 2 lžičky nakládaného kopru a půlku zakysané smetany. Ještě chvilku na ohni a hotovo. Zahušťovat nechci, mouka je tentokrát zbytečná. Jako příloha k dýňové omáčce jsou nejlepší knedlíky, ale i brambory nebo těstoviny.

Prohledat tento blog