12. - A konečně cíl!!!

Jsme v cíli. Ještě zapsat konečnou hmotnost a je to. Konec trápení, konec zapisování, konec sebe sledování. A co výsledky?

Konečná hmotnost ___________ je o _____________ méně, než před začátkem. Pokud je zaznamenán příbytek váhy, tak se někde stala chyba.
A co míry pasu, boků, stehen a paží?

Co všechno se za tři měsíce událo a změnilo? Kdo si všechno poctivě zapisoval, se nyní dozví spoustu důležitých věcí a může rekapitulovat. V případě pochybení je to černé na bílém. Naše krize a neúspěchy jsou zakódované v nás a nikdo, jenom my, nám s nimi neporadí.

Moje konečné výsledky vypadaly při veřejném vážení takto: úbytek 4,6 kg, ale sama jsem se pro kontrolu vážila každý den ráno a na mé váze byl můj celkový výsledek necelých 6 kilogramů, takže jsem si splnila očekávání, když mi ke spokojenosti jako splněný cíl stačilo shodit 5 kg. Přesvědčila jsem se, že jsou všechno jenom výmluvy, že to jde a není to ani tak těžké.
Další pozitivní zprávou byla nutnost zakoupit si kalhoty o jednu velikost menší a celkově lepší kondice. Kolena zas fungují jako dříve, ale vidím i jiné změny. Dokonce mě přestala bolet záda. 

Takže co dodat nakonec? Rady na zbytek života o tom, jak přidávat postupně kilojouly tak, aby se nedostavil jojo efekt, jsou popsány v nejrůznějších příručkách. Prostě každý týden přidat o 300 kJ, dokud se nezačne přibírat a pak dodržovat průměrnou zjištěnou hodnotu. Tohle je už individuální. Asi je potřeba zaměřit se na kontrolu hmotnosti a v tom nepolevovat. Je jasné a matematici to lehce spočítají, že kdo jí víc, než potřebuje, ten přibere.

Když to celkově vyhodnotím, zapisování mě nebavilo, ale to byl jeden z mála negativních pocitů. Nebaví mě ani cvičení, starého psa novým kouskům nenaučíš, jednoznačně ale musím přiznat jeho pozitivní vliv na páteř. Možná u něj zůstanu. Ale to je poslední pozitivní zpráva, která tady je, vlastně ještě ne, ještě mám jednu. Kleslo mi BMI a to je ten největší strašák, který mě děsil. Všude píší a říkají, že vysoké BMI je nebezpečné. Ale můžu za to, že jsem nevyrostla a tím pádem jsem v nevýhodě? Na závěr mohu zodpovědně prohlásit, že můj cíl byl splněn a vyberu si za to odměnu. Jen ještě nevím, jaká to bude, protože jsem si ji včas nezapsala do deníku, což se vám nemohlo stát, myslela jsem na to v úvodu.

Poslední úkol:
Vyhodnoďte si to a odměňte se. Doufám, že jste nezapomněli na odměnu za splnění poloviny cíle.

Poslední motto: Kdo chce spáti sladce, ať večeří krátce



Prohledat tento blog