Kuřecí závitky se špenátem

Tento pokrm je vhodný do dietní krabičky i k nedělnímu obědu. 
Suroviny: 2 ks kuřecích prsou, sůl, cibule, 6 porcí zmrazeného špenátu, brambory, 2 lžičky oleje a koření dle receptu nebo fantazie.
Kuřecí prsa jsem naklepala (moje surovina nebyla v jednom kuse, musela jsem improvizovat pomocí párátek, ale do prsou z jednoho kusu by se hodilo udělat kapsu) a dovnitř vpravila tři porce mraženého špenátu. Podaří-li se vám udělat konečně závitek, osolíme ho a vložíme do skleněného pekáčku (případně jiné vhodné nádoby na zapékání). Pokapeme olejem a přidáme nakrájenou cibuli. Zalijeme trochu vodou a můžeme přidat i mírně koření, v tomto receptu se uplatnilo trochu pepře.
Navrch jsem pokladla pečlivě omyté neloupané, pouze na půlky nakrájené brambory, které jsem osolila a možná by se na ně hodilo i trochu kmínu, ovšem já jsem ho nepřidala. Pekáček je třeba překrýt poklicí, popřípadě alobalem, což jsem udělala a takto všechno nejméně půl hodiny pekla. Ke konci jsem poklici odstranila a nechala ještě chvilku vypékat, protože bylo třeba odstranit přebytečnou tekutinu. Když byly brambory měkké a závitky také, vše jsem dala do mísy a zbylý výpek s cibulí rozmixovala, abych získala šťávu na polití pokrmu.

Takto připravené kuřecí závitky se špenátem a pečeným bramborem obsahují v jedné porci 1989 kJ, 50 g bílkovin, 32 g sacharidů, 18 g tuků, 5 g vlákniny.





Prohledat tento blog