Králičí hřbet se švestkovým přelivem

Veškeré kouzlo toho oběda bylo skryté ve švestkovém přelivu a tak se budu věnovat jen jemu. Králičí hřbet byl jenom osolený, upečený, aby samostatně nebyl příliš suchý, protože slaninu mám zakázanou. Obložila jsem ho jenom bobkovým listem a byl spíše udušen. Výsledkem byl měkký plátek králičího masa. Uvařit jasmínovou rýži zvládne každý, na tom není nic, ale švestkový přeliv byl tak trochu experiment.

Do oblíbené hluboké pánve jsem dala jen trošku oleje (je teflonová), nakrájenou cibuli a půl a pak jsem tam postupně naházela rozpůlené švestky. Vše se pomalu rozdusilo a bylo podlito zbylým lákem z okurek, přidala jsem trochu sladidla, trochu kurkumy, sůl, jednu sušenou rozdrcenou feferonku, trochu skořice. Ještě bylo potřeba podlít vodou. Experiment byl nakonec rozmixován tyčovým mixérem, ale ne úplně na jemnou kaši.


Tohle vyžaduje trochu citu a fantazie, vaření je přece kreativní činnost. Kdybych neměla ten lák, tak bych asi dala vodu a ocet, popřípadě cukr. Když bylo všechno upečené a švestky rozmixované, vyzkoušela jsem zkombinovat a spočítat energii.  Porce králíka o 150 g s rýží uvařenou z 60 g syrové a přelitá švestkovým chutney má přibližně 1900 kJ.

Prohledat tento blog